Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Verkopen jullie alleen babykleertjes online?
Wegens de vraag van onze klanten naar grotere kindermaten, hebben wij ons assortiment uitgebreid, en verkopen wij niet alleen babykleertjes maar ook kinderkleding online. Baby’s worden immers groter, en ook dan willen wij hen, en hun ouders, van merkkleding blijven voorzien. Met merken als o.a. Pointer, Twinlife, Porto Azul, CakewalkReset kinderjassen en Rumbl denken wij uitstekend op die vraag in te spelen.

Wat zijn jullie verzendkosten?
We hanteren standaard verzendkosten van €2,95 binnen Nederland voor iedere bestelling ongeacht het aantal artikelen dat u bestelt. Bij bestellingen vanaf €100,00 zijn de verzendkosten binnen Nederland gratis. De verzendkosten naar België zijn €6,95. De werkelijke verzendkosten (incl. verpakkingskosten) zijn hoger dan de bijdrage van €2,95 of €6,95 die wij u in rekening brengen. Voor tarieven van verzendkosten naar andere landen, zie
verzendkosten.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Uw bestelling wordt doordeweeks binnen 48 uur na ontvangst van betaling verzonden. Wanneer u uw bestelling plaatst voor 16.00 uur en betaald met Ideal, Paypal of creditcard dan wordt de bestelling doorgaans nog dezelfde dag verzonden. PostNL bezorgt in de regel de volgende dag, mits het afleveradres binnen Nederland is. Voor België kunt u een levertijd van 1-3 werkdagen aanhouden.
U ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer uw bestelling verzonden is. Zorgt u er a.u.b. voor dat onze mail niet in uw spambox verdwijnt door ons emailadres toe te voegen aan uw veilige afzenders.

Kan ik ook achteraf betalen?
U kunt bij ons op twee manieren achteraf betalen: Acceptgiro en Eenmalige Machtiging. Een dienst die wij bieden voor klanten binnen Nederland voor orders tot 400,00 (voor klanten die nog niet bekend zijn bij Afterpay €225,-) Wanneer u uw bestelling als acceptgiro bestelling ingeeft, ontvangt u de acceptgiro binnen 10 dagen na besteldatum per e-mail. Dan heeft u nog eens twee weken de tijd om deze acceptgiro te betalen. Wanneer u kiest voor eenmalige machtiging wordt het bedrag rond 10 dagen na besteldatum van uw rekening afgeschreven. Wij besteden deze vorderingen uit aan AfterPay BV en berekenen voor acceptgiro en eenmalige machtiging betallingen 2,50 administratiekosten.

Wanneer begint de uitverkoop bij Babymerkkleertjes.nl?
De kleding wordt uitverkocht aan de hand van het seizoen, het weer en de voorraad die wij nog beschikbaar hebben. Dit betekent dat het moment waarop de uitverkoop start, elk seizoen weer kan verschillen. Indien u graag op de hoogte gehouden wenst te worden van de start van onze uitverkoop, dan adviseren wij u om u aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Ik heb mijn bestelling net ontvangen en nu geven jullie al meer korting. Heb ik recht op verrekening?

Acties of kortingen in onze nieuwsbrief gelden niet voor reeds geplaatste bestellingen. Voor artikelen geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling voor het artikel werd vermeld. U hebt tenslotte de mogelijkheid gehad artikelen te bestellen, welke wellicht nu niet meer beschikbaar zijn op onze website. In de regel is binnen 24 uur na de start van een actie een groot deel van de artikelen en verschillende maten verkocht. Het is dus voor de klanten die deze artikelen besteld hebben, ook een kwestie van op het juiste tijdstip op de juiste plaats zijn.

Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. U bepaalt als consument zelf wanneer u tot aankoop overgaat. U hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn. 
 
Mijn betaling via Ideal is mislukt. Nu is de maat uitverkocht en een ander artikel is niet meer te zien op de site. 
Wanneer u kiest voor betaling met Ideal wordt u doorgeleid naar de betaalpagina van Ideal. Op dat moment worden de artikelen voor u gereserveerd en uit de voorraad gehaald. Indien betaling met Ideal mislukt is, omdat er bijvoorbeeld een storing is of het betalingsverzoek verlopen is, dan kunt u in sommige gevallen (laatste van dit artikel) een artikel of de gewenste maat niet meer zien. We zullen u een email sturen met het verzoek om het bedrag per bank over te boeken. Houdt u hiervoor uw mail (spambox) in de gaten.  Na ontvangst van betaling wordt uw bestelling dan verzonden. U hoeft (kan) uw bestelling dus niet opnieuw (te) doen.
 
Ik wil graag een bericht plaatsen in jullie gastenboek. Hoe doe ik dat?
We stellen feedback van klanten zeer op prijs. We hebben echter geen gastenboek meer. Omdat we waarde hechten aan onafhankelijke beoordelingen zijn we vanaf augustus 2013 aangesloten bij Kiyoh klantbeoordelingen. Ongeveer een week na uw bestelling bij ons, ontvangt u een mail met daarin de vraag of u ons wilt beoordelen. Via de link in de mail komt u bij Kiyoh waar u uw beoordeling en feedback kunt achterlaten.
Wat we ook zeer waarderen is een bericht op onze facebook pagina eventueel met begeleidende foto.
  
Mag ik artikelen ruilen of retourneren?
Bij Babymerkkleertjes kunt u kleding altijd ruilen of retourneren.  U vult de toegevoegde retourformulier in en stuurt deze binnen 14 dagen na ontvangst samen met het pakket retour. Ruilen gebeurt op basis van gedeelde portokosten. Bij retourneren komen de portokosten van de terugzending voor de rekening van de klant. Bij retourneren wordt na ontvangst van het artikel uw betaling binnen enkele dagen gecrediteerd.  Zie Ruilen en Retourneren
 
Ik heb mijn retourformulier niet meer. Kan ik deze downloaden?
Het retourformulier kunt u hier downloaden en uitprinten.

Hoe weet ik of jullie mijn bestelling ontvangen hebben?
Bij een succesvolle bestelling ontvangt u meteen een `uw bestelling is succesvol ontvangen` bericht in uw scherm. Tevens ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail. Zorgt u ervoor dat deze mail niet in uw spambox verdwijnt door ons emailadres toe te voegen aan uw lijst met veilige afzenders.
 
Is een online betaling bij Babymerkkleertjes.nl veilig?
Ja, Babymerkkleertjes.nl maakt gebruik van de Secure Sockets Layer (SSL) technologie. Dit is een coderingsmethode om via internet verstuurde gegevens te beveiligen. De verstuurde klantgegevens kunnen door niemand anders dan de ontvanger worden waargenomen.

De maat die ik wil is niet meer voorradig. Kunnen jullie artikelen nog nabestellen?

Alleen artikelen uit de nieuwe of basic collecties kunnen nabesteld worden. Zodra deze artikelen in SALE gaan, is nabestelling helaas niet meer mogelijk. U kunt een mail sturen naar
 met het verzoek om nabestelling. Wij nemen contact op met de leverancier en informeren u binnen twee dagen of het mogelijk is.
  
Kan mijn bestelling ook onder rembours verzonden worden?
Helaas zijn we genoodzaakt te stoppen met leveren onder rembours. Regelmatig kwam het voor dat een zending onder rembours door de klant geweigerd of niet afgehaald werd van het postkantoor. Dit betekent voor ons dat de kleding in totaal 4 weken onderweg is en een schadepost oplevert van ± € 15,00 i.v.m. administratie- en verpakkingskosten en uiteraard oninbare porto- en rembourskosten. Wij betreuren deze beslissing en rekenen op uw begrip.
Ik heb een klacht, wat nu?
U kunt in het contactformulier op onze site uw klacht melden. Vermeld altijd het ordernummer. Of u kunt een mail sturen naar info@babymerkkleertjes.nl. Wij zullen u een bricht van ontvangst sturen en binnen 48 uur op uw klacht reageren en proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.